איך הופכים את הסמארטפון לראוטר סלולרי בעידן החדש

היום עם חברות הסלולר החדשות בשוק יש מגוון חבילות של "ללא הגבלה" במחיר של כ- 88-119 שח בכל חברות האינטרנט
הבעיה הקטנה שהמשפט "ללא הגבלה" הוא בדרך כלל מכיל כמה הגנות קטנות על החברה לדוגמא בחלק מהחברות מוספים כוכבית קטנה ואיתה "*בשימוש סביר"
מה זה שימוש סביר אתם שואלים? אין תשובה חד משמעית ובדרך כלל העניין בא כדי להקל על החברות.

אבל ההגבלה החדשה והאמיתית היא בנפח הגלישה באינטרנט הסלולרי
בד"כ התוכניות הן "ללא הגבלה" של נפח עם האטת מהירות מעל 2 או 3 ג'יגה בייט.

בסמארטפונים שלנו ניתן לבצע "נקודה חמה" לטלפון כך שהטלפון עצמו מתחבר לאינטרנט ע"י חבילת הגלישה שרכשתם
והוא יכול להפוך את עצמו לראוטר נייד שמספר אינטרנט אלחוטי Wifi לסביבה.

באורנג' לדוגמא בחרו לבצע הגבלה של שיתוף האינטרנט הסלולרי עם הלפטופ או מכשירים אחרים ומי שירצה להפעיל אותו יתבקש לשלם תשלום נוסף של 19.90 לחודש !

בחברת Hot Mobile הם הגדירו בחוזה שהשימוש באינטרנט נועד לטלפון הסלולרי בלבד ואופצית שיתוף הקבצים תואט על למהירות של 64kbps (מהירות האינטרנט לפני 10 שנים בערך)

מה עושים עם זה?
ניתן בקלות מאוד להתגבר על הבעיות ולהשתמש בתוכנה חיצונית שתפתח עבורינו את שיתוף האינטרנט כך שבחברת הסלולר שלנו לא ידעו דבר ולא יוכלו להגביל אותנו או לבקש תשלום נוסף על השירותים הנ"ל.

אפליקציית FoxFi פשוטה וקלה מאד לתפעול – חשוב מאד לקבוע סיסמת אבטחה מיד בהפעלה, על מנת למנוע ממשתמשים אחרים לעשות שימוש ברשת שלכם.מיועדת עבור אנדרואיד 2.2 ומעלה.

אפליקציית PdaNet המאפשרת חיבור אלחוטי באמצעות Bluetooth או באמצעות כבל USB (אפשרות זו דורשת הורדת תוכנה גם למחשב). מיועדת עבור iOS, BlackBerry ו-Windows Mobile.

אפליקציית JoikuSpot Light המאפשרת חיבור אלחוטי אך לא מאובטח בסיסמה (הדבר אפשרי רק בגרסה המלאה בתשלום, אולם ניתן לנמצוא אותה גם במקומות אחרים). מיועדת עבור Symbian.

* קרדיט  על האפליקציות לאתר Gadgety

בהצלחה !